יום רביעי, 4 בפברואר 2015

פתרונות מידוף לחנויות



כל חנות משקיעה מאמצים אדירים במשיכת לקוחות אליה - אבל אין די בכך שאדם כזה או אחר ייכנס לחנות, על מנת שהיא תהיה רווחית יש כמובן לשכנע אותו לרכוש מוצרים רבים ככל האפשר. לשם כך מועסקים ברוב החנויות עובדים שזהו תפקידם, דרך נוספת היא להציע מבצעים אטרקטיביים (וכמובן שעל המוצרים עצמם להיות איכותיים), ועוד פרמטר מרכזי בהגדלת המכירות ומיצוי הפוטנציאל של החנות הוא פתרונות מידוף מוצלחים.
מדפים לחנויות חייבים לענות על מספר פרמטרים: ראשית, עליהם להיות חזקים ועמידים על מנת לשאת את המוצרים ולא לקרוס. שנית, יש ליצור פתרון מידוף שיאפשר לבעלי החנות להציג לראווה כמה שיותר פריטים בשטח הנתון, וזאת מבלי ליצור עומס יתר על העין ובנוסף לאפשר ללקוחות גישה ישירה אל כמה שיותר מהפריטים הנ"ל (ולאנשי הצוות גישה נוחה ומהירה אל פריטים שלא ניתן להגיע אליהם בהושטת יד).
כמו כן חשוב שהמדפים יהיו אסתטיים, שכן איכות חוויית הקנייה משפיעה לא מעט על הנכונות של הלקוחות הפוטנציאליים לרכוש פריטים כאלה ואחרים ולמידת יופיה של החנות ישנה השפעה בלתי מבוטלת על איכות חוויית הקנייה.
אבל אין די בפתרונות מידוף פונקציונאליים, יפים ועמידים - בנוסף כדאי מאוד לגוון ולמקם לא רק מדפים ארוכים המכילים פריטים רבים אלא גם למשל סטנדים המבליטים מוצרים במבצע, מוצרים חדשים או כאלה שהלקוחות מחפשים במיוחד ולא אוהבים לבזבז זמן יקר כדי לאתרם.
חשיבות נוספת ישנה לתכנון החנות כך שכל לקוח פוטנציאלי שנכנס אליה ינותב למסלול שיחשוף אותו לכמה שיותר מוצרים, בסדר הגיוני שייצור חוויית קנייה נעימה ומניעה לפעולה. פתרונות מידוף אפקטיביים מאפשרים יצירת מסלולים שכאלה וכך תורמים למקסום המכירות ומיצוי הפוטנציאל של החנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה